Nierówna walka z trądzikiem

Nierówna walka z trądzikiem

W walce z trądzikiem należy stosować odpowiednie leki przepisane przez lekarza specjalistę, można wesprzeć leczenie domowymi sposobami, ale nade wszystko warto przystosować swoją dietę, która nie tylko pomoże zlikwidować istniejący już trądzik, ale uchroni nas przed jego kolejnym pojawieniem się. Wiele produktów spożywczych ma niezwykle negatywny wpływ na naszą cerę i przyczynia się tym samym do łojotokowych zmian. Inne z kolei odpowiadają za zdrowy i piękny wygląd skóry.

Co więc jeść, a czego kategorycznie unikać, by móc cieszyć się promienną cerą każdego dnia?

Dieta na trądzik nie należy do bardzo rygorystycznych. Chodzi w niej jedynie o to, by ograniczyć spożycie tych produktów, które przyczyniają się do powstawania wyprysków i zanieczyszczenia naszej skóry. W związku z tym, w codziennym menu powinny znaleźć się ryby, szczególnie morskie. Kwasy tłuszczowe, które z nich pochodzą przeciwdziałają rogowaceniu skóry i transportują wodę w organizmie, dzięki czemu skora zachowuje promienny wygląd i jest dobrze nawodniona. Kolejny ważny składnik to produkty mleczne. Mleko, kefiry, twarogi, jogurty, sery zawierają witaminy z grupy B, które zapobiegają wydzielaniu nadmiernej ilości łojotoku. Jeśli tych witamin jest zbyt mało w organizmie, to następstwem tego jest pękanie skóry w kącikach ust, łuszczenie skóry wokół ust i nosa oraz wypadanie włosów.

Ważne jest także jedzenie warzyw i owoców, szczególnie tych bogatych w witaminę C, ponieważ przyspiesza gojenie się ran i rozjaśnia przebarwienia, które powstają na skórze między innymi pod wpływem działania trądziku. W diecie osoby walczącej z trądzikiem nie powinno zabraknąć również produktów zbożowych, szczególnie pełnoziarnistych. Jedzmy więc pieczywo razowe, grahamki, kaszę jęczmienną i gryczaną, płatki owsiane i jęczmienne oraz brązowy ryż. Zapewniają one skórze cynk, którego niedobór powoduje zmiany skórne oraz infekcje. Są również źródłem witamin z grupy. Podobnie jest w przypadku mięsa, jaj i roślin strączkowych.

Warto wiedzieć, że wszystkie wymienione wyżej produkty są źródłem błonnika, co usprawnia pracę jelit, a ich prawidłowe funkcjonowanie jest niezbędne do zdrowego wyglądu skóry. Jeżeli mamy problemy z właściwą przemianą materii, to wszystkie toksyny odkładają się w organizmie i bardzo często ujawniają pod postacią zmian skórnych, a więc trądziku.

Wiedza na temat diety powinna dotyczyć nie tylko produktów, które koniecznie trzeba spożywać, ale również tych, których należy unikać. Należą do nich: tłuszcz zwierzęcy, a więc tłuste mięsa, smalec, wędliny, boczek, słonina, zasmażki, majonezy itp.; słodycze, szczególnie bogate w kakao, sól, a więc również tych produktów, które posiadają jej dużą zawartość, czyli czipsy, paluszki, słone przekąski; fast-foody, które są nie tylko źródłem soli oraz szkodliwych tłuszczy, ale nie zawierają również żadnych witamin ani składników mineralnych; ostre przyprawy i alkohol. Jeśli nie da się ze wszystkiego zrezygnować, to warto chociaż ograniczyć niezdrowe produkty, a efekt na naszej skórze szybko będzie zauważalny. Można także wypróbować kilka sprawdzonych domowych metod skutecznych w walce z trądzikiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.